Masterclass ‘Zo maak je onweerstaanbaar nieuws’
Gratis online masterclass over de waarde en kansen van free publicity voor je zichtbaarheid in de markt. Je doet kennis en inzicht op hoe je van een nieuwswaardig topic onweerstaanbaar nieuws maakt en krijgt tips hoe je een journalist interesseert voor jouw nieuws en ideeën. Op 17 maart van 13.00 tot 14.00 uur door b2b marketeer en media-expert Saskia de Jong.
Free publicity is de goedkoopste manier om op de radar te komen van je doelgroep. Op een onafhankelijke plek: de redactionele kolommen. Zo kun jij een gewaardeerde nieuwsbron worden.
Waarschijnlijk weet je best dat in de media komen kansrijk voor je kan zijn. Maar het komt er op de een of andere manier niet van het structureel op de agenda te zetten en blijft bij incidentele acties.
Je denkt dat wat je doet weinig of geen nieuwswaarde heeft, je hebt schroom om contact met de media op te nemen. En je weet niet welke media openstaan voor jouw informatie. Natuurlijk zijn dit bezwaren, maar geen onoverkomelijke. Integendeel zelfs!
Over Saskia de Jong
Saskia is al een paar decennia actief ben met het organiseren van free publicity voor klanten in de technische b2b. Frequente zichtbaarheid met een goed verhaal vormt dagelijks haar rode draad in wat zij voor klanten doet. Ze doet haar kennis op via vakliteratuur (NL en EN), (internationale) congressen en natuurlijk door projecten bij klanten. Heeft tal van modellen, planners en werkbladen ontwikkeld om een succes te maken van media en marketing, gebaseerd op eigen research en ervaring.
Over de masterclass
Saskia gaat het hebben over de waarde en kansen van free publicity voor je zichtbaarheid in de markt. Over het versturen van persberichten naar de media die jouw doelgroepen lezen. Ze geeft je tips hoe je een journalist interesseert voor jouw nieuws en ideeën. Je doet kennis en inzicht op naar welke soort informatie de media op zoek zijn. In 1 uur doe je praktische kennis op en raak je geïnspireerd!
Er is plaats voor 100 deelnemers, dus vol = vol!
Je bekendheid en zichtbaarheid groeit als je in de media komt. En het mooie is: de media wachten op jouw nieuws en ideeën, iedere dag opnieuw. Als je je free publicity structureert en er pro-actief mee omgaat krijg je gratis bereik in de media en vinden klanten je.
Deze aanpak structureert je free publicity en levert je gratis media-aandacht op. Gegarandeerd, want ook in jouw sector zijn er tientallen media die dagelijks betrouwbare informatie zoeken.
De kracht van de media maakt het onverminderd relevant om je nieuws te verspreiden en een relatie met redacties en journalisten op te bouwen. Wie zichtbaar is wordt gevraagd en vergroot zijn invloed. Daarom: agendeer gratis publiciteit en schakel hulp in als je maximaal effect wilt. Op jouw nieuws wordt gewacht!