Er zit (wel) omzet in aardig zijn
Valt zakelijkheid te combineren met vriendelijkheid? Commercialiteit gedijt het beste rondom aandacht voor mensen: hun klanten, hun personeel en zichzelf.
Wim van Gennip heeft daar een model voor ontwikkeld: De ‘aardige knoop’.
Het model is gebouwd rondom een Keltische knoop, een knoop die geen begin en geen eind heeft, die dus eeuwig doorloopt. In dat koord hebben wij “loyaliteit” gezet. Dat koord loopt continue langs de ervaringen met het bedrijf betreffende het assortiment (het aardige aanbod), het gedrag (aardig zijn) en de gekozen systemen en kanalen. Deze beïnvloeden de loyaliteit, positief of negatief.
Meer weten? Wim gaat dit uiteenzetten en heeft daar een aantal praktische voorbeelden bij.
Wim van Gennip bekleedde verschillende management- en directiefuncties in de retail (o.a. Vendex, Sligro, Multivlaai) en adviseert sinds 2008 bedrijven en instellingen om vooral dat te bieden wat de klant graag wil. Het juiste assortiment en de manier waarop het aangeboden wordt staan daarin centraal. Wim vindt dat de klant daarin veel te weinig gehoord wordt. Hij toont aan dat het bedrijf zich hierin kan versterken. www.project01.nl