Presentatie Esther Sluijs toont de nieuwe KPI voor de 3 O’s

Presentaties waarbij de aanwezigen worden uitgedaagd om een blik in eigen organisatie te werpen zijn de beste. En dat was precies wat Esther Sluijs – expert op het gebied van marketing, gedragspsychologie en verandermanagement – voor elkaar kreeg tijdens de zomerse lunch bij departement West-Brabant. Haar rake verhaal is gebaseerd op het boek ‘De Feel Good Factor – dat zij in 2016 schreef. Ze zette uiteen waarom bedrijven, overheidsinstellingen en onderwijsorganisatie in een transitie zitten waarbij emotie en gedrag van steeds grotere waarde worden, naast de bekende bedrijfseconomische KPI’s. Deels wetenschappelijk onderbouwd en daarnaast met een keur aan praktijkvoorbeelden laat ze zien hoe de verandering zich ontwikkelt. Door haar nuchtere en overtuigende presentatie weet zij de aanwezigen aan te zetten tot het stellen van vragen, het aangaan van discussie en geeft ze een aanzet tot actie. Want deze verandering inbedden in organisaties vraagt om een verfrissende stijl van leidinggeven. Ook slaat ze een brug naar verduurzaming bij bedrijven, eveneens onderdeel van de verandering die gaande is. Dat ze kennis van zaken heeft komt niet in de laatste plaats, doordat ze recent haar doctoraal heeft gehaald aan de Erasmus Universiteit over ‘Corporate Social Responsibility. De boeiende presentatie, de zeer sfeervolle inrichting van de Ulvenhoutse molen en het nodige netwerkplezier maakten deze bijeenkomst tot een groot succes!

   

Departement West-Brabant


0 Reacties

Wat kan De Maatschappij voor u betekenen?

Lid worden